De Moja a Castellet passant per Penyafort.

by

Darrer diumenge del mes de març.

Hem canviat l’hora, cal estalviar energia, hem dormit una hora menys que ja la recuperarem a l’octubre,  i ,vulguis que no, es nota. Més son que en altres sortides.

Però vaja el dia despunta amb clar  i la sensació és que farà un dia magnífic i amb un sol que després ja veurem que fins i tot es deixa notar molt, amb força calor.

Sortim des de Moja , el poble ben adormit encara, molt poca activitat.

Enfilem pels carrers cap a la sortida en direcció a l’ermita i el casalot de Penyafel. Just sortir del nucli habitat ja es veuen clarament tant l’ermita com el castell. I encara més al fons es distingeixi el “monstre” de la cimentera Uniland que és la referència per anar fins a  Penyafort.

El camí baixa suaument entre camps  i vinyes, Les pluges de la darrera setmana ha estat un benefici per la terra, verdegen amb intensitat  els camps de cereals, les vinyes aviat començaran a treure fulles, les flors es multipliquen i la farigola ja ha florit, fa bona olor.

Arribats a Penyafel seguim en direcció a Santa Margarida, el camí es cimentat però al discórrer entre els vinyes no es fa pesat. Arribem fins al punt a on es passa per dessota de la via de l’AVE. Aquí recordava que havíem deixat el camí asfaltat i havíem agafat un camí de terra que va paral·lel a la via i després giràvem a  la nostra dreta. Així ho fem però ben aviat deixem un trencall a la dreta, que era el que hauríem d’haver seguit, seguim el camí més fressat i ample que ens porta fins una masia . Des d’aquí convençuts de que no hem agafat el bon camí, però tenint com a referència la cimentera seguim per diversos camins de bosc que amb pujades si baixades que ens porta just fins el cementiri i l’església de Sant Margarida, avui en gairebé en ruïna total, tot i que encara es veu una magnífica construcció i també una espadanya prou esvelta però que amenaça caure qualsevol dia.

Toca ara passar per la zona més lletja de la sortida pel mig de les instal·lacions de al cimentera amb un soroll permanent que se  sent durant força camí i amb una visió paisatgística ,segurament comprensible, però poc agraïda.

Travessem també altres espais industrials i arribem a  la carretera que ens porta fins a Penyafort després de travessar el Foix que baixa am força aigua i aparentment  força net però amb un fortor de clor que possiblement sigui fruit del seu pas per al depuradora dels Monjos.

Penyafort. Castell emblemàtic del territori , lloc de naixement de Sant Raimon i presó de pilots “nacionales” durant la guerra. Ara en plena rehabilitació i que genera activitats cada dos per tres.

Aturada per esmorzar i seguir la segona part de la ruta.

Un recorregut fins el castell de Castellet.

Varia sensiblement de l’anterior. La ruta està perfectament senyalitzada només cal seguir la senyalització vertical de  color taronja. No té pèrdua.

Seguim la caminada pel mur que rodeja el castell, deixarem a al nostra dreta un camí  que forma part de la ruta del riu que surt  del mateix castell i  es fa seguint part del Foix i també a la nostra esquerra el camí que ens portaria l’ermita de la Senabre.

El camí està també cimentat , discorre entre vinyes i masies en els que es denota una gran activitat agrícola. Arribem fins una bifurcació on trobem senyals del GR-92 que ara deixarem i que tornarem a trobar i seguirem més endavant. Ara seguim la senyalització de la nostra ruta i amb un travessant alguns bosquet arribem a fins el mas de Bellastar. Unes vistes magnífiques i el mas que està en franca decadència  i que es veu en alguns punts mig enderrocada. Data la masia del 1865 ,almenys aquesta és la data que hi ha la frontispici de la porta. Seguim amb un gir a  la dreta en un camí just davant el mas . Segui per aquest camí que va pujant suament entre bosc en alguns moments i també voltat de vinyes , deixarem la pista i per un corriol que travessa pel costat d’una vinya arribem fins a Can Pigot, una masia reconvertida en una habitatge de turisme rural. Se sent cridòria de nens, senyal de  que hi ha activitat. Just al costat de la Masia trobem els restes d’un antic columbari.

Just passat el columbaris seguim un estret corriol. Tenim una vista magnífica sobre el Penedès , amb vinyes arreu i amb clapes de boscos. Al fons es divisa alguna muntanya nevada i la vista de Montserrat també és magnífica. Per tancar el cercle de  visió hi ha la masia  de Cal Romagosa que realment és magnífica i es veu molt ben cuidada.

A partit d’aquí el camí s’estreta i es converteix amb un corriol , ben fresat , que no té pèrdua , va passant entre mig de boscos de pins  i alzines, també passem entre feixes conreades però fonamental anem pel mig del bosc. El corriol ens porta al GR- 92 ( que ja havíem trobat abans) el seguim i estem en un  tram que era un antic camí de ferradura  en que encara hi trobem les roderes dels carros que antigament feina questa ruta . Sota tenim el torrent de les Bruixes. Es veu ja Torrelletes i seguint el GR hi arribem.

El poble resta també tranquil, diumenge al matí i canvi d‘hora , algunes cases tenen un magnífic aspecte i altres recorden l’antigor del poble. En una plana veiem que s’està  punt de  fer-se una competició de bitlles catalanes, feia temps que no ho veia. Curiós i un bon entreteniment per un diumenge de primavera al matí.

Deixem Torrelletes i seguim per un sender que va baixant entre el bosc, en algun moments ja es veu el pantà , seguim baixant amb força pendent fins arribar al fondo de la Cluca Un paratge insòlit. Remuntem després  entre vinyes fins arribar a la carretera BV-2117 i a partir d’aquí seguin les indicacions fins arribar a Castellet.

Força gent visitant el poble.

Ambient gairebé estiu.

Molts motoristes per la carretera del pantà, tot un clàssic .

Donem per acabada l’excursió, en aquest  segon tram excel·lent. Són prop de quinze quilòmetres, tres hores llargues de bon caminar en un dia esplèndid.

Només ens ha faltat no poder fre el vermut a l‘històric Cal Barretet , encara està tancat!!