M’agrada…

by

És temps de fer llistes electorals.

La convocatòria del 27-S com totes els convocatòries comporta la presentació de les llistes dels partits, candidatures i coalicions electorals. D’aquestes llistes n’hauran de sortir els 135 diputats i diputades que conformaran al representació popular al Parlament de Catalunya.

En altres moments de la història fer una llista no presentava gaires dificultats, només possiblement el que havia de triar definitivament els que la composarien. Hi havia molta gent disposada a ser-hi , amb comprioís ferm i decidit.

Després, al llarg d’alguns anys tot plegat es va anar refredant en la mesura que interessadament des d’alguns sectors dels poders fàctics i amb part també justificadament per alguns comportaments es potenciava el descrèdit dels polítics i la política. Pel que sembla ara , en aquets ocasió, hi torna a haver cops de colze per anar en alguna llista, potser pel noble convenciment de que formaran part d’un Parlament que farà història ( o no) i altres també hi van ( la majoria) amb la voluntat i el desig de sempre , per servir a unes idees i a contribuir a la millora del país i de la seva gent.

Em les llistes del proper 27–S hi ha cares conegudes, altres de famoses , algunes són les “de sempre” i i també n’hi ha potser de no tan conegudes però amb trajectòries d’una nitidesa en el treball, social i polític important.

I m’agrada i molt que una persona com al Gemma Lienas hagi acceptat anar de número dos en la llista Catalunya sí que es pot. Crec que és un posicionament molt honest i d’acord amb el seu treball potser des d’una segona fila no tant mediàtic però interessant i molt constant.

La Gemma Lienas és escriptora té nombrosos títols publicats tant en novel·les com en narració juvenil i també articulista i assagista. Té una extensa bibliografia i ha obtingut nombrosos guardons per la seva obra És una activa feminista que ha format part de diversos col·lectius de dones que han batallat sense descans i amb constància perquè l’equitat i la igualtat fossin sinòmins de normalitat a la nostra societat. Implicada també amb el treball polític va col·laborar amb el PSC en l’època del President Montilla i després ha col·laborat amb IC-V i ha format part de la llista d’Ada Colau a l’ajuntament de Barcelona.

Assumir el compromís d’anant de número dos en aquesta llista crec que demostra la seva voluntat de servir a al societat i al país i sobretot poder portar a la pràctica les seves idees sobre la igualtat o si més defensar-ho al Parlament..

M’agrada que vagi a la llista i que natuiralment m’agradarà que després pugui fer una bona feina al Parlament.

La seva dilatada trajectòria professional i de treball polítics i social és una garantia de que segur que farà bona feina.

També la seva presència ajuda a destriar el vot, almenys a mi.

Transcric part de l’entrevista que va sortir publicada a l’ARA. Són respostes prou interessants:

Què l’empeny a sumar-se al projecte de Catalunya Sí que es Pot?

Em fa molt feliç participar en aquesta llista d’esquerres perquè treballarà per la Catalunya social. La gent que em coneix sap que això m’interessa moltíssim. Intentaré aportar el meu granet de sorra al projecte perquè això sigui possible. I en el que a mi m’agradaria posar èmfasi és en la lluita contra les desigualtats, també les de gènere. Hi treballaré per poder revertir-les. És el que em motiva a estar en aquesta llista.

¿La independència pot fer possible la transformació que persegueix?

No em manifestaré sobre si sóc partidària de la independència. És una qüestió que l’he mantinguda sempre reservada, no he fet bandera ni del sí ni del no. Per una senzilla raó: sempre he batallat per una sèrie de causes i no penso dispersar objectius. La independència per si sola no serà un motor de canvi econòmic i social. Quan veig que la independència l’empeny gent de dretes, com Convergència, que ha aplicat les retallades, no em puc creure que la independència pugui portar un canvi social. Crec que el canvi social l’hem de voler abans que la independència. Les desigualtats socials són tan inacceptables que vull continuar amb la meva batalla. No dic que no em semblin bé altres batalles. Simplement, vull treballar per combatre les desigualtats. I fer-ho des de la prevenció, tant en la sanitat com en l’educació i l’àmbit social.

 

Anuncis

Deixa un comentari

