Em sobrepassa.

by

Dues afirmacions d’entrada.

Estic a favor d  la independència i així ho vaig manifestar el 9-N , encara que servis de ben poc i que estic radicalment en contar del judici que s’està fen ta  Mas , Rigau i Ortega.

I sense poder anar a manifestar-me com si ho  com ho vaig fer en els convocatòries quan van ser imputats en el cas de la Irene Rigau  i a més ja vaig dir perquè em manifestava:

I ho vaig fer amb convenciment.

I ho  vaig fer malgrat estigui molt en contra de les seves polítiques.

I ho vaig fer malgrat no comparteixi en absolut el seu projecte polític relatiu a l’escola del país.

I ho vaig fer malgrat no l’hagi votat ni pensi votar-la mai

I, repeteixo, ho vaig fer i ho tornaria  fer  amb el mateix convenciment.

I ho faria entre altres coses perquè jo el 9 de novembre vaig anar a votar.

I em sento responsable doncs, d’uns fets que són d’estricte caire polític.

I ja comença a ser excessivament pesat veure com temes de caràcter polític, com posicions politiques són clarament judicialitzades amb l’objectiu d’evitar que hi hagi una constatació d’una opinió, que es palesi una voluntat que després, i així ja es va dir,  no era vinculant .

Dit això em sobrepassa ‘actuació que s’ha nat produint aquest dies.

Els que queixaven amargament el setge al Parlament , ara se’ls veu a primera fila en el “setge” al Palau de Justícia.

Res a dir , que la gent es  manifesti però cal estar a les  verdes i a les madures.

La processó laica de Mas, Rigau, Ortega acompanyats de Puigdemont ,ara aturant-se  al Fossar de les Moreres i cantant els Segadors, ara al Born i repetint els cants, ara passat sota l’Arc del Triomf i parant per fer  la foto amb Love democracy, diuen que en homenatge a Pau Casals, arribant tres quarts d’hora tard al judici , tot plegat em sobrepassa, em satura i sobretot venint com veníem d’una profusió notable de notícies, rodes de premsa i el documental gairebé hagiogràfic de Josep Cuní a Artur Mas més propi d’un reality que no pas d’un document periodístic  més o menys encertat.

I encara més em sobrepassa quuasn el  vicepresident de la Generalitat, Oriol Junqueras, ha reivindicat que “avui tots els demòcrates haurien de defensar la democràcia. Un dels fonaments de la nostra societat”. “Sempre en la defensa de la democràcia, del referèndum i de la República Catalana”, ha afegit.

Està dient que a Catalunya només hi ha 40.000 demòcrates?

Està dient que si no ets independentista no ets demòcrata ?

Està dient que si no creus només en la república catalana no ets demòcrata?

O es tracta de plantejar l’acte d’acompanyar a l’expresident com una defensa de la democràcia com si aquesta està en  perill pels fets concrets.

Pots estar a favor d’altres posicions i rebutjar el judici que s’està fent a tres dirigents catalans, era del tot innecessari sobretot perquè qualsevol discrepància polític s’ha de resoldre en els parlaments i en els debats que calguin , exposant posicions, atenent al que diu bona part de la ciutadania.

L’expressió ciutadana el 9-N no pot ser mai objecte de judicialització sobretot quan el mateix estat és incapaç de trobar una resposta adequada a la voluntat de plantejar un encaix ( o desencaix) entre Catalunya i Espanya.

 

El 9-N va ser una demostració de la voluntat de poder exercir el dret a decidir i possiblement el que hauria d’haver fet l’estat es posar damunt al taula el debat de com fer-ho possible i no passar de primer menystenir l’acte popular a considerar-ho després un possible delicte de  desobediència.

Que fa que es prescindeix d’una decisió quan els mateixos fiscals de Catalunya no hi veuen cap mena de delicte i s’obliga al Fiscal General d’endegar un procés judicial mai vist a Catalunya.

Es vol donar una lliçó  exemplar des de l’estat als presumptes desobedients ? .

 

Assistim doncs a un judici clarament polític es vulgui dir així o no.

Quan el que hauríem de tenir és un debat reflexiu sobre com i el perquè estem en aquesta situació.

El “ni quiero ni puedo” de Rajoy no va enlloc.

Tampoc però segons quines posicions aquí van enlloc.

 

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

